?/?
Przeciągnij, aby zamknąć.
Zamykanie galerii...
Ekojazda - ile zaoszczędzisz, a ile stracisz?
Ekojazda - ile zaoszczędzisz, a ile stracisz?
Najczęstsza usterka spowodowana ekojazdą
Ekojazda
Ekojazda
Jazda normalna
Jazda normalna
Ekojazda szkodzi silnikowi i skrzyni biegów
Ekojazda - ile zaoszczędzisz, a ile stracisz?
Ekojazda - ile zaoszczędzisz, a ile stracisz?
Stosując brutalne zasady ekojazdy, udało nam się w Dacii Duster 1.5 dCi zbliżyć do deklarowanych przez producenta parametrów zużycia paliwa. Jednak jakim kosztem?
Ekojazda - ile zaoszczędzisz, a ile stracisz?
Ekojazda - ile zaoszczędzisz, a ile stracisz?
Wiele aut ma na pokładzie samouczki oszczędnej jazdy. Praktyka wskazuje na to, że – zwłaszcza w ruchu miejskim – osiągnięcie stuprocentowego wyniku nie jest możliwe. Często oszczędzanie za wszelką cenę okazuje się szkodliwe dla silnika.
Najczęstsza usterka spowodowana ekojazdą
Najczęstsza usterka spowodowana ekojazdą
Dwumasowe koło zamachowe bardzo źle znosi jazdę na niskich obrotach – to pierwsza ofiara zbyt oszczędnej jazdy.
Ekojazda
Ekojazda
Przejazd przez Warszawę w porannych godzinach szczytu, w dość ekstremalnych korkach: jakkolwiek nie udało się uzyskać wartości „fabrycznych”, to 5,4 l/100 km zużyte przez SUV-a z napędem na cztery koła to znakomity wynik.
Ekojazda
Ekojazda
Konieczna była jednak jazda na obrotach niższych niż zdrowe dla silnika – po kilku tysiącach kilometrów takiej jazdy odezwałyby się panewki oraz dwumasowe koło zamachowe.
Jazda normalna
Jazda normalna
Dłuższy dystans pokonany w mieście bez przesadnego oszczędzania i bez sztywnego trzymania się limitów prędkości – ale też bez niemądrych szarży. Efekt wciąż przyzwoity, choć to już 150 proc. tego, co wynika z danych technicznych auta.
Jazda normalna
Jazda normalna
Ocena stylu jazdy dokonana przez komputer pokładowy jest druzgocąca, ale... na dłuższą metę taka jazda będzie tańsza – zużycie układu napędowego jest o wiele mniejsze!
Ekojazda szkodzi silnikowi i skrzyni biegów
Ekojazda szkodzi silnikowi i skrzyni biegów
Należy jak ognia unikać wprowadzania układu napędowego w wibracje spowodowane jazdą na niskich obrotach – doraźny zysk, owszem, będzie, ale nie tak duży, jak koszty późniejszych napraw samochodu.