Nowy Auto Świat Poradnik 6/2018 już w sprzedaży

Nowy Auto Świat Poradnik 6/2018 już w sprzedaży

Auto Świat Poradnik 6/2018 foto: Auto Świat / Auto Świat
f2be7e6a-5b89-42bf-82e5-4c9736e2b653 0

LPG, hybryda, diesel, benzyna – czym pojedziemy najtaniej? Sprawdziliśmy koszty paliwa i obsługi, zasięg oraz jakość jazdy.

Gdy cena litra paliwa nieuchronnie zbliża się do 6 zł, a diesle coraz bardziej odruchowo traktujemy ze wstrętem. Powraca zatem pytanie, na które kilkanaście lat temu odpowiedź wydawała się oczywista: a może benzyna i LPG? Okazuje się, że każda alternatywa diesla ma swoje wady. Hybryda albo nie lubi autostrad, albo dużo pali. Benzyniak o pali, a LPG niby zawsze się opłaca, a teraz nawet bardziej niż kiedyś, ale problemów technicznych jakby z tym więcej. I do tego cena instalacji wyższa niż przed laty. Staramy się podpowiedzieć – co wybrać.

W tym numerze „Poradnika” przestrzegamy przed kupnem samochodu z klimatyzacją, która wymaga nabicia. Radzimy, gdzie znaleźć i jak wykorzystać gniazdu OBD w samochodzie, a także, jak i czym odświeżyć jego wnętrze.

Na autach traci się zawsze. Z tym, że na jednych więcej, na drugich mniej. W najnowszym wydaniu „Poradnika” sprawdzamy, które samochody są najlepsza inwestycją, jak maleją ich ceny i co ma największy wpływ na spadek wartości pojazdu.

Kupiłeś nowe opony, a po ich zamontowaniu i wyważeniu nadal czujesz wibracje na kierownicy? Niekoniecznie musi to być wina mechanika albo krzywych felg. Często powodem są niedoskonałości w wykonaniu opon. Niekiedy są one tak duże, że nie da się ich skorygować poprzez wyważanie.

Zawieszenie: co stuka? Dobiegające z podwozia hałasy nie tylko obniżają komfort jazdy, lecz także zagrażają bezpieczeństwu. Pokazujemy, które elementy zawieszenia zużywają się najczęściej.

Wprawdzie do czyszczenia i prania wnętrza samochodu niektóre warsztaty używają profesjonalnego sprzętu, to jednak bez problemu da się to zrobić samodzielnie, mając do dyspozycji odkurzacz, kilka kosmetyków i zupełnie podstawowe narzędzia, dostępne dla każdego.

Dorabianie przewodów hamulcowych kojarzy się z niepotrzebną oszczędnością lub klasycznymi nietypowymi autami. Tymczasem mało kto ma w ofercie gotowe powyginane przewody i najczęściej trzeba je dorobić. To jednak prosta i tania operacja. Opisujemy, jak można to zrobić.

- Auto Świat / Auto Świat
4 ]]>

To tylko wybrane tematy z najnowszego wydania miesięcznika Auto Świat Poradnik 6/2018, który dostępny jest w sprzedaży od 7 czerwca 2018 r.

Zapraszamy do lektury!

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Redakcja poleca