Nowy Auto Świat Poradnik 5/2018 już w sprzedaży

Nowy Auto Świat Poradnik 5/2018 już w sprzedaży

Auto Świat Poradnik 5/2018 foto: Auto Świat / Auto Świat
6b01ca7e-1faf-4e2f-80b7-392d73df234d 0

Odkrywamy fakty i mity importu aut z Japonii. Promy płyną jeden za drugim. W kontenerach są zarówno klasyki, jak i auta współczesne, trudno dostępne modele sportowe.

Auta używane z Japonii są z reguły wyraźnie droższe, czasem wręcz dwukrotnie, niż ich europejskie odpowiedniki w tym samym wieku. W zamian dostajemy jednak samochód z niższym przebiegiem i często absurdalnie – jak na nasze przyzwyczajenie – bogatym wyposażeniem. Do tego dochodzi brak korozji – zdarzają się kilkunastoletnie i starsze samochody zupełnie „czyste” pod tym względem. Okazja? Jednak nie zawsze. Otóż są to niezwykle często auta w stanie łatwym do „odpicowania” (brak korozji), ale jednocześnie nieproporcjonalnie do stanu karoserii zmęczone niekorzystnym klimatem (upał) i warunkami jazdy (korki).

Co z tego, że auto ma tylko 100 tys. km przebiegu, skoro ten dystans przejechał się niemal po dotknięciu elementy wnętrza (choć na oko ładne). A zatem: są okazje, ale są i takie sobie drogie auta. Trzeba mieć oczy otwarte. Gdy już kupicie auto (przywiezione z Japonii lub np. z Niemiec), tak czy inaczej przygotujcie się na „zestaw startowy”. O tym wszystkim dowiemy się z tematu miesiąca – Japonia: kraj kuszących okazji?

Obsługa klimatyzacji. Jeszcze daleko do tegorocznego szczytu popytu na czynnik do klimatyzacji, a ceny chłodziwa RI34a już eksplodują. Wszystkiemu winne są przepisy unijne, które miały ograniczyć stosowanie szkodliwych gazów. Jak na razie są takie, że korzystają przemytnicy i oszuści. Mechanicy, którzy postanowili uzupełnić zapasy chłodziwa przed sezonem, mogli przeżyć prawdziwy szok. W ub. Roku 12-kilogramową butlę można było kupić za 400-500 zł, a obecnie kosztuje nawet 2400 zł.

Nowoczesne auta są wyposażone w dziesiątki elektronicznych systemów bezpieczeństwa, które zadziwiająco łatwo mogą przestać działać. Bardzo często wystarczy odrobina deszczu czy śniegu, trochę kurzu lub błota, żeby na desce rozdzielczej zaczęły – jeden po drugim – pojawiać się komunikaty o niedostępności poszczególnych systemów. To jeszcze nie awaria. Co w takiej sytuacji kierowca powinien zrobić? O tym dowiemy się z naszego „Poradnika”.

Jak usunąć rysy z nadwozia? Oferta sprzętu i preparatów do regeneracji lakieru jest coraz bogatsza. Nie brakuje narzędzi, których po krótkim przeszkoleniu nawet amator może użyć przy minimalnym ryzyku. Czy zatem i w jaki sposób krok po kroku doprowadzić auto do lustrzanego połysku?

Sprzedajesz samochód? Odpowiadasz! Zanim napiszesz w ogłoszeniu, że sprzedajesz samochód „niewymagający wkładu finansowego” albo podobne bzdury, zastanów się: ktoś może zabezpieczyć ogłoszenie, kupić auto, a potem wymagać, by samochód był naprawdę zgodny z opisem. Na co pozwala kodeks cywilny?

Auto Świat / Auto Świat
4 ]]>

To tylko niektóre tematy z najnowszego wydania miesięcznika „Auto Świat Poradnik” 5/2018, o powiększonej do 68 stron objętości.

Zapraszamy do lektury!

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Redakcja poleca