Wymiana opon, czyli patrz fachowcom na ręce!
?/?
Przeciągnij, aby zamknąć.
Zamykanie galerii...
Samodzielna wymiana kół
Samodzielna wymiana kół
Samodzielna wymiana kół
Samodzielna wymiana kół
Samodzielna wymiana kół
Samodzielna wymiana kół
Samodzielna wymiana kół
Samodzielna wymiana kół
Samodzielna wymiana kół
Samodzielna wymiana kół
Posiadanie dwóch kompletów kół (obręcz plus opona) to niewątpliwie wygoda: podczas gdy inni kłębią się w kolejce do serwisu oponiarskiego, ty możesz spokojnie w zaciszu swojego garażu zamontować ogumienie letnie. Ale uwaga: zostaje jeszcze kwestia wyważenia opon – może się zdarzyć tak, że po „garażowej” wymianie wszystko będzie w porządku, ale jeżeli stwierdzisz jakiekolwiek wibracje podczas jazdy, to koła trzeba będzie wyważyć. Ważne: przed montażem dokładnie czyścimy felgi i piasty!
Samodzielna wymiana kół
Samodzielna wymiana kół
1. Zaczynamy od poluzowania śrub, gdy samochód jeszcze stoi na ziemi.
Samodzielna wymiana kół
Samodzielna wymiana kół
2. Następnie zaciągamy/blokujemy hamulec postojowy i wbijamy bieg.
Samodzielna wymiana kół
Samodzielna wymiana kół
3. Uwaga: można wspomóc się kluczem udarowym, ale śruby przeciwkradzieżowe odkręcamy ręcznie.
Samodzielna wymiana kół
Samodzielna wymiana kół
4. Następny krok to zlokalizowanie punktów podparcia lewarka
Samodzielna wymiana kół
Samodzielna wymiana kół
5. Gdy koło jest w powietrzu, odkręcamy śruby. Zanim założymy oponę letnią, sprawdzamy jej stan i datę produkcji – tu: 34. tydz. 2014 r.
Samodzielna wymiana kół
Samodzielna wymiana kół
5. Śruby wstępnie dokręcamy, opuszczamy auto, dociągamy odpowiednim momentem (na krzyż!).
Samodzielna wymiana kół
Samodzielna wymiana kół
Na koniec ustawiamy zalecone przez producenta ciśnienie.