Mitsubishi Space Star jest japońskim samochodem osobowym, które trudno jednoznacznie zaszufladkować do konkretniej klasy. Poniżej dlaczego.
I generacja tego auta pojawiła się na rynku w 1998 roku. Auto było przeznaczone na europejski rynek i tu też odbywała się jego produkcja. Pierwsza odsłona Space Stara była 5-drzwiowym minivanem, który bazuje konstrukcyjnie na popularnej Carismie, a płytę podłogową dzielił z Volvo S40. Stylistyka tego auta nie była porywająca, ale jak na rodzinny samochód, Space Star prezentował się całkiem dobrze.
Klinowaty kształt nadwozia dobrze komponował się z delikatnymi przetłoczeniami na drzwiach oraz grillem po liftingu. Wnętrze jest bardzo przestronne, ale jeśli chodzi o jego wykończenie, jest ono typowe dla aut japońskich z lat 90. Jest solidnie, ale jakość plastików jest średnia.
Pod maską mógł pracować 1,3- lub 1,8-litrowy benzyniak (większy miał bezpośredni wtrysk-ówczesna nowość) o mocy odpowiednio 86 i 122 KM. Oprócz tego dostępny był także 102 konny diesel 1.9 DI-D zapożyczony od Renault.
W 2002 roku przeprowadzono lifting, który zmienił głównie przednią część nadwozia, ale zmiany zauważalne są także z tyłu. Przy okazji wycofano większą jednostkę benzynową i zastąpiono ją silnikiem o tej samej pojemności ale z wielopunktowym wtryskiem MPi. Dodatkowo pojawiła się nowa odmiana mocy diesla – oprócz 102 mógł także rozwijać 115 KM.
W 2005 roku zakończyła się historia rodzinnego Space Stara i przez 7 lat był „spokój”.
W 2012 roku jednak, Mitsubishi zdecydowało się na nieoficjalnego następcę Colta, jednak aby totalnie skomplikować sytuację, nowy, miejski Space Star ani nie miał nic wspólnego z dawnym minivanem, ani z autem segmentu B – Coltem, bo sam znajduje się klasę niżej. Taka nazwa obowiązuje ten model na rynku europejskim, bowiem w Azji, Australii oraz Ameryce, mały Mitsubishi nosi nazwę Mirage. Nowy Space Star został zaprojektowany całkowicie od zera, jednak wykorzystując sprawdzone już rozwiązania.
Wyniki pracy są następujące : 3,7-metrowy mieszczuch waży zaledwie 845 kg a jego współczynnik oporu powietrza Cx wynosi zaledwie 0,27. Mimo tak niewielkich rozmiarów i niskiej masie, auto zdobyło 4 gwiazdki w testach zderzeniowych EuroNCAP. Wnętrze jest przestronne, co może zaskakiwać, nawet na tylnej kanapie, choć miejsca nad głowami może zabraknąć wyższym osobom. Użyte materiały są przeciętnej jakości, ale przejrzysta i intuicyjna deska rozdzielcza to rekompensuje. Bagażnik skromny, ale wystarczający – ma 235 litrów pojemności.
Do napędu Space Stara służą dwa 3-cylindrowe benzyniaki. Pierwszy ma 1 litr pojemności i rozwija 71 KM, a drugi – 1,2 litra i 80 KM. Moment obrotowy jest przekazywany na przednią oś za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej lub skrzyni automatycznej CVT.