Mitsubishi Pajero Sport to samochód terenowy produkowany przez japońską markę, znany na innych rynkach również pod nazwami Shogun Sport, Montero Sport, Challenger czy Nativa.
I generacja (K90) tego auto pojawiła się na rynku w 1996 roku, ale wbrew pozorom, nie jest to wcale usportowiona wersja Pajero. Samochód był bowiem zbliżony konstrukcyjnie do pick-upa L200. Pajero Sport łączy w sobie zamkniętą przestrzeń Pajero i umiejętności terenowe L200, bowiem w przeciwieństwie do Pajero, auto zostało zbudowane na ramie.
Do napędu tej terenówki posłużyły jeden benzyniak – 3-litrowa V6-ka o mocy 177 KM oraz jeden turbodiesel o pojemności 2,5 litra i mocy 99, 115 lub 133 KM (ostatnie dwa pojawiły się dopiero w 2002 i 2003 roku). W 2000 roku przeprowadzono niewielki facelifting.
Produkcja pierwszej odsłony trwała aż do 2008 roku, kiedy to na rynku pojawiła się II generacja Pajero Sport (KHo). Ta również została zbudowana na ramie, z której korzysta L200, a dodatkowo stylistyka przodu również była bardzo zbliżona do japońskiego pick-upa. Wnętrze jest bardzo przestronne i Mitsubishi oferuje auto w 2 konfiguracjach – 5- i 7-osobowej.
Sport wyposażony w napęd na 4 koła, korzysta z systemu Super-Select AWD zaczerpniętego ze zwykłego Pajero, który pozwala wybierać pomiędzy jazdą z napędem na tylną lub obydwie osie, dzięki centralnemu mechanizmowi różnicowemu.
Do napędu służy jeden,3,5-litrowy benzyniak V6 o mocy 222 KM lub jeden z 2 diesli – 2,5-litrowy rozwija 178 KM. Większy ma 3,2 litra pojemności. Jeśli chodzi o skrzynie przekładniowe, dostępna była zarówno skrzynia manualna jak i automatyczna, obie o 5 przełożeniach. Seryjnie Pajero Sport było wyposażone w blokadę tylnego i centralnego dyferencjału.
Zdolności terenowe tego auta są naprawdę przyzwoite, auto odznacza się kątem natarcia 36 stopni i kątem zejścia równym 25 stopni. Imponująca z jest także przestrzeń bagażowa, która pomieści aż 714 litrów bagażu.
W 2015 roku zadebiutowała III generacja Pajero Sport. Stylistyka auta znacznie odbiega od poprzedników. Z przodu mamy zintegrowane reflektory z wąskim grillem, a dodatkowo srebrne wstawki wijące się aż do krawędzi zderzaka niczym wąż, ustawiają się w kształt przypominający szczęki skorpiona. Z tyłu w oczy wpada fantazyjny kształt świateł – ciągną się pionowo wzdłuż dolnej części klapy aby w jej połowie utworzyć coś na kształt strzałki.
Konstrukcyjnie auto bazuje na 5. generacji L200 i wciąż jest zbudowana na ramie i wyposażona w napęd na 4 koła. Mocy dostarcza 3-litrowy benzyniak V6, generujący 209 KM za pośrednictwem 8-stopniowego automatu.