Mitsubishi i-MiEV to mały samochód elektryczny produkowany przez japońską markę od 2009 roku. Został on opracowany razem z Citroënem oraz Peugeotem, a jego bliźniacze modele noszą naze C-Zero oraz iOn. Zasadniczą różnicą jest pojemność bagażnika, która w Mitsubishi jest aż o 60 litrów większa i wynosi 235 litrów.
Niewielki, 5-drzwiowy samochód nie zachwyca stylistyką. Kształt jajka zwraca uwagę, ale nie można i-MiEV określić mianem ładnego. Wnętrze, mimo rozmiarów auta, jest dosyć przestronne i 4 osoby (bo na tyle jest zarejestrowany mały Japończyk) nie powinny narzekać na brak miejsca. Co ciekawe, w standardzie montowana jest klimatyzacja.
Najciekawszym w tym aucie jest jednak źródło energii. Są nim akumulatory litowo-jonowe (znajdujące się z tyłu) zbudowane z 88 ogniw połączonych szeregowo. Silnik elektryczny generuje dzięki nim 64 KM. Zasięg i-MiEV wynosi 160 km, a prędkość maksymalna ok. 130 km/h. Jeśli chodzi o auto miejskie, wyniki te są wystarczające. Jednak trzeba uważać na wszelkie dodatkowe urządzenia, które mogą zużywać energie, np. klimatyzacja.
Światła zostały specjalnie zbudowane z diod elektroluminescencyjnych, aby nie wyładowywać zbytnio akumulatorów. A te, można ładować na 3 sposoby – podłączenie auta do gniazdka o napięciu 110 V (14 godzin), 220 V (7 godzin) lub do gniazdka z prądem trójfazowym. Funkcja ta nosi nazwę „szybkiego ładowania” ponieważ proces trwa zaledwie 30 minut. Aby odpowiednio dbać o dawkowanie energii, Mitsubishi oferuje 3 tryby jazdy – pierwszy zapewnia jak najbardziej ekonomiczną jazdę, dzięki drugiemu możemy czerpać jak najwięcej przyjemności z jazdy, a trzeci zapewnia nam jak największy odzysk energii, np. podczas hamowania.