Jakie auta są trwałe i niezawodne? Bierzemy pod lupę 25 marek!

HYUNDAI

TYPOWE USTERKI - Korozja nadwozia, trzeszczące plastiki kokpitu, niska jakość uszczelek (różne modele), stukająca kolumna kierownicza, nietrwałe odboje amortyzatorów i łączniki stabilizatora, przepalające się żarówki (i30), usterki kół dwumasowych i turbin (diesel 2.0 CRDi VGT), zbyt szybko wybijające się silentblocki ramy pomocniczej (Tucson).

AKCJE NAPRAWCZE - Ogłoszone w 2010 r.: ryzyko korozji tylnych wahaczy (Hyndai Santa Fe I, Trajet); 2009 r.: wadliwy włącznik świateł stopu (Sonata).

RAPORT TÜV - Jakość wyrobów Hyundaia wzrosła, ale w rankingu TÜV jeszcze tego nie widać: wśród 2- i 3-latków najlepsze miejsce (76. na 128 aut) zajął mało popularny Matrix.

TESTY DŁUGODYSTANSOWE - Getz 1.1: ocena 5–. i30 CW właśnie zakończyło nasz „maraton” – relacja wkrótce.

WARUNKI GWARANCJI - Mechaniczna: 5 lat (Santa Fe, ix55: 3 lata), perforacyjna: 12 lat (Santa Fe, ix55: 6 lat).

NASZYM ZDANIEM - Niezła jakość, mała liczba awarii, długa gwarancja: Hyundai ma szansę, by niebawem dostać się na szczyt.

>>> Skoda Superb kontra Toyota Avensis i VW Passat: na dieslach świat się nie kończy!

FIAT

TYPOWE USTERKI - Szwankujące przepustnice, awarie centralki sterującej i pękające obudowy alternatorów (silnik 1.2 Fire), psują się zawory EGR i przepływomierze, zdarzają się wycieki oleju (diesle 1.9 JTD/MJT), problem z klapami w układzie dolotowym (2.4 MJT), zaniki mocy podczas wilgotnej pogody (diesel 1.3 MJT), wysokie zużycie oleju (benzyniaki 1.4 i 1.8 16V), awarie wspomagania kierownicy (Panda, Punto II; na fot.), nietrwałe przednie zawieszenie (Panda), haczące tylne klamki (Grande Punto), pękające sprężyny zawieszenia (Punto II, Stilo), awarie układu elektrycznego, wycieki oleju ze skrzyń biegów, nietrwałe przekładnie kierownicze, niska jakość chromowanych elementów nadwozia, zaparowane lampy (różne modele), korozja (Fiat Seicento).

AKCJE NAPRAWCZE - Ogłoszone w 2011 r.: ryzyko utraty wspomagania kierownicy (Scudo), możliwość wypadnięcia koła zapasowego na jezdnię (Ducato), możliwość samoczynnego uzbrojenia nieaktywnej poduszki powietrznej pasażera (Doblò), ryzyko pożaru na skutek zwarcia w układzie ABS (Grande Punto, Punto Evo); 2010 r.: niewłaściwie wykonany drążek stabilizatora (Doblò), możliwość awarii pompy sprzęgła (Abarth 500) oraz kolumny kierowniczej (Panda), możliwość zablokowania pedału gazu (Stilo i Bravo II).

RAPORT TÜV - Modele Fiata do tej pory dość słabo radziły sobie w rankingu TÜV, tym bardziej więc cieszy niezły wynik Bravo, które w kategorii samochodów 2- i 3-letnich zajęło 47. miejsce (na 128 sklasyfikowanych modeli). Dla porównania jego poprzednik (Stilo) zajmuje ostatnie miejsce w kategorii aut 8- i 9-letnich, a w każdej innej, w której jest klasyfikowany – lokatę w samym „ogonie” tabeli. Trochę rozczarowuje produkowana w Tychach Panda – najlepszy wynik tego modelu to 78. miejsce w kategorii aut 4- i 5-letnich.

TESTY DŁUGODYSTANSOWE - Tu także pozytywnie wyróżnia się Bravo II: to pierwszy Fiat, który otrzymał ocenę celującą. Ku końcowi zbliża się test modelu 500 1.4 16V.

WARUNKI GWARANCJI - Mechaniczna: 2 lata, perf.: 8 lat. Modele Fiata kupione przed 31 grudnia 2011 r. objęte były gwarancją typu „2+1”: dwa lata ochrony z kontraktem rozszerzającym do trzech.

NASZYM ZDANIEM - Długa lista usterek, wiele kampanii naprawczych i przeciętny wynik w TÜV-ie: Fiat wciąż ma nad czym pracować. Na plus – niskie koszty utrzymania.

Używany Mercedes klasy E W210 - Luksus, na który Cię stać!

Więcej z kategorii Testy aut używanych